5 sposobów na świąteczne obżarstwo

5 sposobów na świąteczne obżarstwo
Święta to czas totalnego leniuchowania i obżarstwa. Nie ważne jakie święta obchodzimy w danym momencie, ale za każdym razem obiecujemy sobie umiar w dawkowaniu świątecznych smakołyków, ale rzeczywistość pokazuje, że pokusa staje się zbyt silna. Kto przy zdrowych zmysłach przejmowałby się liczeniem kalorii. Tyle rozmaitości to niezłe wyzwanie dla naszego żołądka i wątroby, a dodatkowe kilogramy, też nie są niczym niezwykłym.
 

Po świątecznym obżarstwie nieuchronnie przychodzi czas na rachunek sumienia, kiedy próbujemy wcisnąć się w swoje ulubione spodnie, a w żołądku czujemy niezłą rewolucję. Czasu nie cofniemy, ale możemy temu przeciwdziałać, aby poczuć się znów lekko. Wystarczy kilka trików i wrócimy do formy sprzed świąt.

 

➼ 1. Pij dużo wody 

 
Lubię dodawać plasterki limonki i cytryny lub plasterki pomarańczy – woda od razu lepiej smakuje. Najlepiej zacząć dzień od szklanki wody z cytryną na czczo, która pomoże usunąć z organizmu zalegające toksyny, a jednocześnie napędzi metabolizm. Pijąc dużo wody powstrzymasz również apetyt i poprawisz wygląd skóry
 
 

➼ 2. Sięgaj po ziołowe herbaty 

 
Herbata z kopru włoskiego jest świetna na problemy trawienne – gazy, zaparcia czy też niestrawność. Pokrzywa pomoże nam w pozbyciu się nadmiaru wody z organizmu, a melisa wypita przed snem uspokoi nasz organizm. To tylko kilka przykładów. Sama chętnie sięgam po ziołowe herbaty i to nie tylko ze względu na ich właściwości zdrowotne, ale również walory smakowe. Ostatnio bardzo polubiłam herbatę rumianek z gruszką.   
 

➼ 3. Jedz lekkie posiłki 

 
Może warto na jakiś czas zapomnieć o tradycyjnym schabowym i przerzucić się np. na gotowane warzywa i rybę przyrządzoną na parze lub w piekarniku. Najważniejsza zasada jest taka, że ma być nie tylko zdrowo, ale i smacznie!  
 

➼ 4. Wróć do codziennej aktywności 

 
Po świętach szybko wróć do codziennej aktywności, a jeśli dopiero planujesz to nie zwlekaj za długo. Wyjdź na długi spacer albo wybierz się na przejażdżkę rowerową. Nie tylko się dotlenisz, ale także rozruszasz mięśnie, odprężysz się i zrelaksujesz. Nie szukaj wymówek, nawet rano przed pracą możesz zaserwować sobie ruch wysiadając np. dwa przystanki wcześniej i spacer gotowy. 
 

➼ 5. Wysypiaj się

 
Sen jest bardzo ważny, aby mieć siłę na realizację planów. Zdrowy sen ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu i to nie tylko następnego dnia. W ciągu nocy nasz organizm również spala tkankę tłuszczową. 
 
Oto moje sprawdzone sposoby na świąteczne obżarstwo. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest umiar i  ruch. No, ale cóż zrobić jeśli za bardzo poszaleliśmy!? Ciekawa jestem, jakie Wy macie patenty?   
 

19 komentarzy

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *